perjantai 23. kesäkuuta 2023

Juhannus

 

Valkolehdokki (Platanthera bifolia)
Täällä keskisessä Suomessa juhannusaaton sateet hellittivät iltapäivällä ja aurinko alkoi näyttäytyä vasta klo 19:n jälkeen. 

Lähdin koirani kanssa iltapäivällä reilun 10 kilometrin kävelylenkille naapurikylään. Olin varustautunut sadevehkein; kumisaappaat ja sateenpitävät vaatteet. Olin taas hieman ylivarustautunut ja kuumahan liikkuessa tuli. Onneksi ei satanut. 

Vaan eipä ollut muita liikkujia! Muutamat mökit tuli ohitettua ja niissä vietettiin juhannusta saunoen ja grillaten. Minua varmaan kummasteltiin, kun aattoani vietin lenkkeillen. Minulle se ei ole mitenkään poikkeuksellista. Monet juhannukset olen viettänyt eri koirieni kanssa lenkkipolulla. Mikäs sen parempi paikka on ottaa yötöntä yötä vastaan.

Oikea jalkani ei tykännyt kumisaappaissa olostaan. No, onneksi siihen on lääkkeet💊

Pihlajaperhonen (Aporia crataegi)

LEPPOISAA JUHANNUSTA 🔥☀️

Ei kommentteja: