![]() |
| Isolumme tai valkolumme (Nymphaea alba) 23.6.2026 |
'Etelän varikset' ovat saapuneet paikkakunnalle, kuten ystäväni sanoo. Sanoisin, että väestönvaihto on tapahtunut eli lomalaiset näkyvät katukuvassa.
Kävin tänään melomassa ja olin näkeväni aallokon seassa kuikalla (Gavia arctica) ainakin yhden poikasen. Auroraperhonen (Anthocharis cardamines), oranssi-valkoinen kaunotar ja neidonkorento (Calopteryx virgo), tuo keskikesän virtaavien vesien smaragdi, on jo nähty.
Tänään vietettäisiin vanhan kansan mukaisesti juhannusaattoa. Onhan se aurinko nyt korkealla, kirkkaana korkealla taivaalla jo aamuvarhaisella lenkille lähtiessä koirien kanssa. Käsittämättömän korkealla!
Lintujen paras lauluaika on tullut jo päätökseen. Se meni jo! Raatorehellistä vuodenaikojen variaatiota.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti