maanantai 10. heinäkuuta 2023

Jalkapuoli 8

Itkevä poimulehti (Alchemilla)

 Ystäväni tapaturman (7.7.2023) jälkeen minun on pitänyt ottaa vastuu kaikesta, josta aikaisemmin kannoimme yhdessä vastuun. Eihän vastuun ottaminen ole uutta, sillä oikeastaan koko elämäni olen kantanut vastuuta itsestäni ja tekemistäni valinnoista.

Tällä kertaa talon maalausurakka tuntuu vain sellaiselta ettei oikein tiedä miten edetä. Olen yrittänyt tehdä pohjustustöitä niiltä osin minne yletän/uskallan kiivetä käyttämällä kuormalavoista tehtyä telinettä tai A-tikkaita (ei niitä, jotka pettivät). Leikattu jalkani ei tykkää kiipeilystä yhtään, sillä en saisi tehdä ponnistusta kuin käyttäen koko jalkapohjaa.

Ketoneilikka (Dianthus deltoides)

Päiväni täyttyvät koirani kanssa lenkkeilystä, mattojen pesusta, maalauksesta. Hermokivut ovat lisääntyneet touhuilusta niin, että olen maksimitasolla lääkityksessä. Ja voihan olla, että kivut olisivat joka tapauksessa lisääntyneet ilman rasitusta.

"Turvapaikanhakija"

Olin tänään pesemässä mattoja, ja alimmassa kuvassa koirani haki turvapaikkaa autostani kaiken maailman öttiäisiltä. Matonpesupaikalla oli paljon muitakin matonpesijöitä. Yksi rouva totesi, että vielä on kesää jäljellä. Niin, täytyy luottaa siihen, että Suomen suvi hellii meitä mattojen kuivatuksen, maalauksen ja erityisesti ystäväni toipumisen muodossa.

Ei kommentteja: